הובלת ציוד כבד

*לא נותנים שירות לחברות ביטוח

הובלת ציוד כבד היא משימה לא פשוטה, במיוחד כאשר מדובר על נסיעות למרחקים ארוכים, אך גם בעיר המשימה יכולה להיות מורכבת. כל סוג הובלה חייב להיות ממוגן ומאובטח כדי לשמור על הציוד וכמו כן, על העוברים והשבים. בעת הובלת ציוד כבד יש דרישה לתכנון מוקדם אשר תפקידו למזער סיכונים. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על הובלת ציוד כבד בצורה בטוחה ויעילה.

הובלת ציוד כבד

מהן הובלות ציוד כבד?

הובלות ציוד כבד נעשות על גבי משאיות כבדות. משאיות אלו מובילות פריטים גדולים כמו מכונות תעשייתיות, חומרי בנייה, קרוואנים, ציוד צבאי וציוד חקלאי כאחד. הובלות ציוד כבד הן הובלות של כלי צמ"ה או כל מטען אחד שמשקלו עולה על עשרות טונים ולכן חשוב לבחור בצורה מדויקת את הכלי המתאים. מלבד לשינוע המטען, יש להחזיק בסמכות להעלות את המטען על גבי המוביל. יש להיעזר במכוון בזמן עליה על מוביל ולכן תמיד נראה בהובלות לפחות שני בעלי מקצוע ולא הנהג בלבדו. המשקלים המותרים נקבעים בהם לכלי הרכב, יש לוודא שהמטען אינו יוצא משטחי המשאית ויש לוודא שיש את כל אמצעי האבטחה הנדרשים.

משקל העומסים המותר משתנה ממדינה למדינה, במהלך הנסיעה כמובן שנצטרך לנסוע ביעדים המתירים לעבור דרכם. יש לא מעט כבישים בארץ בהם יש הגבלת גובה ומשקל ולכן, תכנון מקדים מסייע לנו לבחור את הדרך הנכונה. בעל מקצוע מנוסה צריך להחזיק בכל הכלים לכל מקרה של חלילה נפילה בעת עליה למוביל, ידע ושליטה בדרכים עירוניות ובין עירוניות עם כלי הרכב ופריקה. 

איך מובילים ציוד כבד?

הדגש העיקרי הוא סביב אבטחה. כמובן, נדרש לבחור את המוביל המתאים ביחס לסוג ההובלה, אך יש למגן ולאבטח את הציוד מפני נזקים. ציוד שאינו מאובטח על פי התקנון הכתוב בחוק עשוי להתנתק מהמוביל ולהוביל לתאונות דרכים קטלניות. אי אבטחה מובילה לקנסות גבוהים ולשלילת רישיון. בנוסף, כאשר אנחנו מבצעים הובלת ציוד כבד הציוד שייך למוסד כלשהו או לגוף פרטי, מתוקף תפקידו של מוביל לשמור על הציוד בצורה מושלמת ולכן תכנון מוקדם יכול לסייע לבצע את ההובלה כראוי.

קיימים שלושה סוגי קשירה למשטח הטעינה:

  1. הידוק – הידוק נעשה כאשר מעבירים מעל המטען אמצעי קשירה אשר מהדק את המשטח. בצורה זאת אנחנו מפעילים כוח על החיכוך בין המטען למשטח עליו הוא נמצא. אם נוסיף עוד אלמנט כמו גומי או עץ נוכל אף להעצים את יעילות הקשירה.
  2. ריסון – ריסון היא דרך בה אנחנו מחברים את המטען למשטח עם שרשראות כדי למנוע תזזיתיות על גבי המשטח. שיטת הריסון מיועדות למשטחים בהם יש אוזני קשירה או כאשר אנחנו מובילים כלי צמ"ה. כאן בניגוד לשיטה הקודמת, אין אנו מסתמכים על חיכוך אלא על כוח על שלדת המשאית. 
  3. תמיכה – תמיכה היא השיטה המסורתית בה אנחנו מצמידים על המטען למחיצה הקדמית והוא מאוגף באמצעות דפנות המשאית. כמובן שאנחנו קושרים את המטען אל הדפנות באמצעות כבלים היקפיים. כך למעשה אנחנו שומרים על איזון, יש לדאוג שכל המשקל יהיה מאוזן ולא על צד אחד של המשאית.  

למה עמידה בתקנות היא קריטית?

מעבר לכך שמי שאינו פועל על פי חוק צפוי לעמוד לדין, יש הסבר מדויק לכל הדגשים הובלת ציוד כבד בפריסה ארצית. במהלך הנסיעה מתרחשים מקרים שונים בהם המטען צפוי להיות לא מאוזן. אבטחת המטען היא לצורך שמירה על כל מקרה כזה. לדוגמא, מטען יכול להפעיל כוח על החלק הקדמי של המוביל בעת בלימה. מטען יכול להפעיל כוח נגד כיוון הנסיעה בעת האצה, כוח צידי עשוי להתפתח בפניות לשני הכיוונים, וכאשר יש מהמורות בדרך הכוח עשוי להתפתח כלפי מעלה. 

סידור המטען – חוקים

כל מוביל משא כבד חייב לעבור את ההכשרה המצביעה על כל הכלים לביצוע המלאכה. סידור המטען חייב להיות באופן שווה על פני משטח הטעינה כולו. הסיבה לכך היא שאנחנו רוצים לשמור על חלוקה שווה של המטען בהתאם לגודל המשאית (לכן חשוב להתאים את גודל המשאית). מעבר לכך, יש להניח תחילה את הפריטים הרחבים והכבדים בחלק התחתון הקרוב למשטח המשאית. את המשקלים הכבדים נרצה להניח באמצע המשאית ואילו את הציוד הקל נמקם בדפנות המשאית שיהוו תמיכה למשקל הכבד. 

כמובן שהנתון עשוי להשתנות בהתאם לסוג ההובלה. אם מדובר על פריטים רגישים שהם גם הגדולים ביותר, לא נרצה להניח עליהם דברים נוספים. עקב כך, לפני הובלה בעל המקצוע פונה אל הלקוח ומוודא מהם הפריטים המדויקים אותם ירצה להוביל. 

איך בוחרים חברת הובלת ציוד כבד?

הובלת ציוד כבד דורשת חברה אמינה ומקצועית, לא פחות חשוב גם שהחברה תהיה בעלת ניסיון בהובלות ציוד כבד. על בעל המקצוע לדעת איך לפרק ציוד בצורה יעילה, החל מרכבי רק"מ ועד הובלות של פסנתרים. כמו כן, יש מקרים בהם נדרש לפרק את הציוד ולהרכיבו בחזרה לאחר הפריקה. על החברה להחזיק בכל אמצעי הקשירה השונים: חבלים, שרשראות, מותחן כבל, מותחן רצועה, בומר, סגר סובב למכולות, כבלים ועוד.

המחיר של הובלת ציוד כבד נקבע על פי מרחק ההובלה, סוג הציוד ומורכבות השינוע. כאשר אתם בוחרים חברה להובלת ציוד כבד אנחנו ממליצים לבחור בחברה אשר מעניקה ביטוח בעת ההובלה לפי חוזה הנחתם על שני הצדדים. ככה אתם מכוסים בכל מקרה של תקלה או נזק לציוד שלכם. עבור ביטוח נצטרך לשלם תשלום נוסף בהתאם לערך הציוד הנבחר.

מחירון שירותי גרר לשנת 2022

סוג הרכב אותו גוררים סוג הגרירה מרחק טווח מחירים
עלות גרירת רכב פרטי גרירה רגילה עד 15 ק“מ200-400 ש“ח
עלות גרירת רכב פרטי גרירה רגילה עד 30 ק“מ300-500 ש“ח
עלות גרירת רכב פרטי גרירה רגילה מעל 30 ק“מ תוספת למחיר שנעה בין 7-12 ש“ח עבור כל ק“מ נוסף
עלות גרירת רכב פרטיגרירה מחניון תת קרקעי/גרירה מורכבת מאזור בעייתי תלוי מרחקלמחיר הרגיל יתווסף סכום שנע בין 120-300 אחוזים מגרירה רגילה בהתאם למספר הקומות והמורכבות של הגרירה
גרירת רכב מסחרי עד משקל 3 טוןגרירה רגילה עד 15 ק“מ220-450 ש“ח
גרירת רכב מסחרי עד משקל 3 טוןגרירה רגילה עד 30 ק“מ400-700 ש“ח
גרירת רכב מסחרי עד משקל 3 טוןגרירה רגילה מעל 30 ק“מתוספת למחיר שנעה בין 10-15 ש“ח עבור כל ק“מ נוסף
עלות גרירה של אוטובוס גרירה רגילה עד 15 ק“מ500-800 ש“ח
עלות גרירה של אוטובוס גרירה רגילה עד 30 ק“מ800-1,500 ש“ח
עלות גרירה של אוטובוס גרירה רגילה מעל 30 ק“מתוספת למחיר שנעה בין 10-15 ש“ח עבור כל ק“מ נוסף

מחירון חילוץ רכבים לשנת 2022.xlsx

סוג החילוץהערות טווח מחירים
עלות חילוץ פשוטחילוץ מאזור הסמוך לכביש 250-500 ש“ח
עלות חילוץ פשוט עבור רכב מסחרי חילוץ מאזור הסמוך לכביש 500-800 ש“ח
עלות חילוץ פשוט עבור משאית חילוץ מאזור הסמוך לכביש 600-1,000 ש“ח
עלות חילוץ עבור אוטובוס חילוץ מאזור הסמוך לכביש 600-1,200 ש“ח
עלות חילוץ מורכב עבור רכב פרטי חילוץ מהשטח מאזור המרוחק מהכביש 600-1,200 ש“ח
עלות חילוץ ג‘יפ מהשטח חילוץ מהשטח מאזור המרוחק מהכביש 500-1,100 ש“ח
עלות חילוץ רכב מכל סוג הדורש מנוף1,800-5,000 ש“ח

מחירון שירותי דרך לשנת 2022

סוג השירותהערות טווח מחירים
עלות החלפה של גלגל או תיקון של פנצ‘ר בדרך 120-300 ש“ח
עלות התנעה של רכב עם כבל 180-400 ש“ח
עלות פריצה של רכב עבור רכב נעול 220-500 ש“ח
עלות ניטרול אזעקה של הרכב 180-500 ש“ח
עלות אספקה של דלק עבור רכב תקוע באמצע הדרך עלות לא כוללת את מחיר הדלק, המחיר הוא רק עבור השירות 140-300 ש“ח
עלות שאיבה של דלק עבור רכב תקוע באמצע הדרך העלות כוללת שאיבה של הדלק מהמיכל והחלפה של הדלק בדלק המתאים, לא כולל מחיר הדלק270-400 ש“ח

תוכן עניינים:

א.מ.י שירותי גרירה

א.מ.י שירותי גרירה

אם נתקעתם בצד הדרך, באמצע טיול שטח עם החברים או בכל מקום אחר ואתם חשים ייאוש ותסכול, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות ל– א.מ.י שירותי גרירה. אנו מספקים לקהל לקוחותינו את כל שירותי הגרירה לרבות גרירת רכבים, גרירת אופנועים, גרירות מורכבות של משאיות מאתרי בניה, ג‘יפים בחוף הים ועוד. כל שנותר לכם הוא ליצור איתנו קשר ואנחנו בדרך לחלץ אתכם.

אפשר גם ליצור איתנו קשר בטופס ונחזור SOS

מאמרים נוספים

שירותי גרירה בחריש

שירותי גרירה בחריש הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי בחריש לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע מלהיתקע עם

שירותי גרירה בעומר

שירותי גרירה בעומר הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי בעומר לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע מלהיתקע עם

שירותי גרירה בתל-אביב

שירותי גרירה בתל-אביב הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי בתל-אביב לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע מלהיתקע עם

שירותי גרירה ביפו

שירותי גרירה ביפו הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי ביפו לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע מלהיתקע עם

שירותי גרירה בקריות

שירותי גרירה בקריות הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי בקריות לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע מלהיתקע עם

שירותי גרירה בשוהם

שירותי גרירה בשוהם הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי בשוהם לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע מלהיתקע עם

שירותי גרירה בגני תקווה

שירותי גרירה בגני תקווה הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי בגני תקווה לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע

שירותי גרירה בגבעת שמואל

שירותי גרירה בגבעת שמואל הינם הנפוצים ביותר, וגם הקריטיים ביותר. מי מאיתנו שחי בגבעת שמואל לא מכיר את הפקקים האיומים שיש, ואין דבר יותר גרוע

שירותי גרירה עד כניסת השבת

*לא נותנים שירות לחברות ביטוח

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!

*לא נותנים שירות לחברות ביטוח