רכב לא מניע? הנה מה שאתם צריכים לעשות

תוכן עניינים:

קמתם בבוקר ליום יפה, הכנתם כבר קפה ואתם מוכנים לצאת לעבודה. פתאום הרכב שלכם החליט שהוא לא מעוניין להניע…מה עושים כשהרכב לא מניע
מה עושים במקרה כזה? רכב לא מניע היא תקלה די נפוצה, אבל לסיבות התקלה יש גורמים רבים. לפעמים מדובר על בעיה חמורה, לעיתים מדובר על תקלה שולית שאפשר לפתור במקום. מה שחשוב הוא שאתם צריכים גורם מקצועי אשר יאבחן את הבעיה ולא לעשות לפתור את התקלה באופן עצמאי, ככה אתם עלולים להחמיר את המצב. לפניכם כל הגורמים למצב בו רכב לא מניע ומה צריך לעשות במקרים כאלה.

רכב לא מניע – גורמים נפוצים

מצבר – לרוב כאשר הרכב לא מניע הבעיה היא במצבר שלכם. הדבר הראשון שאתם צריכים לחשוב עם עצמכם הוא מתי לאחרונה הוחלף מצבר ברכב שלכם. מצבר סטנדרטי אמור להיות תקין לכשנתיים. ניתן לבדוק בעזרת בוחן מצברים את המצב של המצבר בכל זמן שתרצו, אך זה לא קורה בפועל. אם המצבר שלכם הוא חדש יכול להיות שהשארתם את האורות ברכב דולקים (ברכבים חדשים יש כיבוי אוטומטי), או השארתם כל גורם חשמלי אחר ברכב דולק לאורך זמן. ניתן לזהות מצבים בהם המצבר ברכב מתחלש, אם לוקח זמן לרכב שלכם להניע והוא לא עושה זאת בפעם הראשונה ייתכן שהמצבר שלכם עומד לשבוק חיים בקרוב. במקרים כאלה תוכלו להזמין בעל מקצוע אשר יחליף מצבר עד אליכם, או שתוכלו לרכוש מצבר באופן עצמאי ולהתקין את המצבר לבד אם יש לכם את הניסיון בכך!

סטרטר – הסטרטר או בשפה העברית "מתנע" הוא החלק אשר אחראי להפעיל את ההנעה כאשר אתם מסובבים את המפתח או לוחצים על הכפתור. לפעמים התקלה היא בסטרטר ולכן מה שאתם צריכים לעשות הוא להחליף את הסטרטר או לתקן את הסיבה לכך שהסטרטר תקול.

אלטרנטור – אם כבר עסקנו במצבר, אלטרנטור הוא עוד חלק במנוע אשר משמש להטענת המצבר. אם אתם מקבלים תסמינים לכך שהמצבר תקול אבל בבדיקה הוא מראה יחסים תקינים יכול להיות שהבעיה היא באלטרנטור. במקרים כאלה ניתן למצוא את הבעיה באלטרנטור, להחליף אותו בחלק מהמקרים, תלוי במורכבות התקלה.

אימובילייזר – מי חשב שהחלק ברכב שאמור להגן עליכם מפני פריצות הוא זה שיגרום לכם לתקלה? התפקיד של האימובילייזר הוא להגן מפני ניסיונות גניבה, מדובר על הקודן. לפעמים הוא זה שלא ישחרר את הנעילה גם כאשר הזמנתם את הקוד נכון.

לוח מכוונים – רכב לא מניע? אולי התקלה היא בלוח מכוונים. הסימנים לכך יהיו שנורית המצבר דולקת ומתריעה על תקלה במצבר. יש לבדוק האם מדובר על בעיה בווסת המתח אשר מגיע למצבר. במקרה כזה יהיה עליכם להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי שורש הבעיה.

פיוז שרוף – פיוז בעברית מכונה נתיך. מדובר על רכיב חשמלי שנועד להגן מפני זרימת יתר, קצר או עומס. ברגע בו הנתיך נשרף הוא גורם להפסקת הזרם החשמלי, הוא מנתק את המעל. המטרה של פיוז הוא כמובן אבטחה של זרימה ראויה, ולכן כאשר הוא נשרף הרכב שלכם לא יניע.

מה עושים כאשר רכב לא מניע?

כאשר הרכב לא מניע אין לכם הרבה מה לעשות חוץ מלהתקשר לאיש מקצוע. שירותי גרירה רבים מציעים שירותים עד לבית במקום לגרור את הרכב למוסך. אם מדובר על אחת התקלות שציינו עד עתה סביר להניח שמוסך נייד או שירותי דרך יספיקו לכם. בעל המקצוע מגיע ובוחן את הסיבה לכך שהרכב שלכם לא מניע, לאותו בעל מקצוע יש את כל הציוד הנדרש כדי לטפל ברכב שלכם במקום. כאשר מדובר על תקלה חמורה יותר ייתכן ותדרשו להגיע למוסך. בשיחה טלפונית ראשונה ינסה בעל המקצוע לאבחן את מקור התקלה, הוא ייתן לכם מספר הוראות כדי לברר את שורש הבעיה, זה רק החלק הראשון. לאחר שבעל המקצוע מזהה תקלה פוטנציאלית הוא יגיע עם החלפים הרלוונטים, בין אם מדובר על מצבר או כלי עבודה ייעודיים. כאשר מדובר על שירותי דרך יגיע אליכם בעל מקצוע עם ניידת של החברה וייתן לכם מענה במקום.

כמה זה עולה?

המחיר עלול להשתנות בהתאם לסוג הרכיבים אשר אתם צריכים להחליף ברכב, אם בכלל. הסיבה לכך שרכב לא מניע יכולה להיות גםנקיטת צעדים כשהרכב אינו מניע בעיה בחיבורי חשמל. לפעמים יכול להיות שהרכב הטלטל ופשוט המצבר התנתק או משהו פשוט אחר, לעיתים בעל המקצוע ידע לזהות זאת גם בשיחת הטלפון. רכב לא מניע מסיבות שונות, לכן אי אפשר לאמוד את מחיר התיקון. כאשר מדובר לדוגמא על החלפת מצבר אתם תשלמו על המצבר עצמו שעולה בין 400 ל-500 ש"ח ובנוסף גם על השירות. מחיר השירות של שירותי דרך או מוסך נייד נעים בטווח של 150 עד 300 ש"ח כאשר מדובר על מרחק של עד 10 ק"מ או תקלה בתוך העיר. אם מדובר על מרחק גדול מאשר 10 ק"מ המחיר עולה בעוד כ-100 ש"ח. אם המרחק עולה על 30 ק"מ התעריף כבר יהיה במחיר של עד 30 ק"מ ובנוסף תשלמו על כל קילומטר נוסף עוד כ-10 ש"ח. מוטב לציין שגם סוג הרכב משפיע על המחיר, המחירים שונים בין רכבים פרטיים, משאיות ורכבים מסחריים.

מתי תגיעו אליי?

הדגש הגדול ביותר של חברה מקצועית תהיה זמינות. כאשר אדם תקוע עם הרכב שלו לפני פגישה חשובה או אפילו טיול עם חבריםמשאית גרר לרכב שלא מניע הוא רוצה לקבל שירות כמה שיותר מהר. לכן, חברה מקצועית תגיע אליכם תוך חצי שעה עד שעה. כמובן שיש חשיבות למקום בו אתם נמצאים, אם מדובר על רכב שלא מניע בשטח הזמנים יכולים להיות ארוכים יותר. המענה שחברה מקצועית תיתן לכם תהיה באופן מקצועי, אחראי ומהיר.

איך אבטיח שהתקלה לא תחזור על עצמה?

אין למעשה הבטחות כאשר מדובר על הרכב שלכם, אבל ההבטחה היא למצוא את שורש הבעיה של התקלה. כאשר אנחנו מגיעים למקום ורואים מצבר תקול שהחלפתם לא מזמן אנחנו לא ישר נחליף את המצבר וניתן לכם לנסוע לשלום. המטרה היא להבין למה המצבר שבק חיים כל כך מהר, התקלה יכולה להיות באלטרנטור או בווסת אשר נותן מתח גבוה מדי או נמוך מדי אשר מאמץ את המצבר. אי אפשר להבטיח שלא יחזרו תקלות כלשהן, אבל אנחנו נעשה כל מה שביכולתנו כדי למצוא את שורש הבעיה ולא לשים רק פלסטר על התקלה.

האם נדרש שירות גרירה?

לרוב כאשר מדובר על תקלה בה רכב לא מניע הפיתרון אינו מחייב אתכם להגיע למוסך. כאשר מדובר על תקלה במנוע עצמו או תקלות אשר מחייבות אותנו לעבוד עם ציוד מקצועי של מוסך מורשה אנחנו נהיה חייבים להוביל את הרכב למוסך הקרוב. במקרים כאלה אתם תהיו חייבים בשירותי גרירה. היתרון הוא שאתם יכולים לקבל את כל השירות המלא דרך חברת גרירה אחת. בחברות גרירה מקצועיות תקבלו גם שירותי דרך, גם חילוץ רכבים וגם מוסך נייד במקום אחד.

 

מאמרים נוספים
מחירון גרר

מחירון גרר

מחירון גרר אנחנו אמנם מקווים שלא נצטרך להשתמש אי פעם בשירותים אלו, אך שירות גרירה הוא שירות שצריך להיות לכם זמין לכל אורך הזמן. אנו

נקיטת צעדים כשהרכב אינו מניע

שירותי גרירה השוואת מחירים

שירותי גרירה השוואת מחירים זה שאנחנו רוצים לשלם את המחיר הנמוך ביותר זה ברור, אבל חשוב לבדוק שאנחנו אמנם משלמים מחיר זול אך עדיין מקבלים

גרר ב{ARIM} : המדריך המלא להזמנת שירותי גרירה

שירותי גרירה וחילוץ

שירותי גרירה וחילוץ שירותי גרירה וחילוץ הם מבין השירותים היעילים ביותר בתחום הרכב, לכן חשוב שתכירו את החברה אותה אתם עומדים להזמין בעת צרה עוד

מחשבון גרירה

מחשבון גרירה

מחשבון גרירה מחשבון גרירה מתאים למי שרוצה לעשות השוואת מחירים בין שירותי הגרירה השונים. היצע נותני השירות היום רחב מאי פעם, מלבד לגרר פרטי יש