Site icon א.מ.י שירותי חילוץ וגרירה

שירותי הובלת ציוד כבד

שירותי הובלת ציוד כבדשירותי הובלת ציוד כבד הוא שירות פופולרי בשנים האחרונות, אפשר לראות את זה בביקוש הגובר לנהגי הובלה כבדה. אם אתם מחפשים שירותי הובלת ציוד כבד, ריכזנו עבורכם את כל המידע בנוגע לשירות. נתעסק היום במציאת חברת הובלה מומלצת, מהם הדגשים החשובים ביותר לבחירת החברה ומה זה בכלל הובלת ציוד כבד.

 

מהו הובלות כבדות?

עבודות הובלה כבדות הן הובלות אשר מעבר לממדים הסטנדרטיים, הובלות גדולות, מטענים רחבים או ציוד כבד. השם של ההובלה די מרמז על סוג ההובלה ולכן, הובלות אילו נחשבות להובלות הדורשות אנשי מקצוע מיומנים. האתגרים של הובלות כבדות דורשות ניסיון רחב והסמכה של רישיון נהיגה מיוחד. לכל הובלה כבדה יש את התקנות שלה הכתובות בחוק, ההובלות אינן נגישות בכל הכבישים, במיוחד בתוך העיר. לעיתים נדרש בליווי, הרמת קווי חשמל, מציאת דרכים חלופיות ועוד. 

כמו כן, תהליך התכנון הוא חלק בלתי נפרד מהובלות כבדות. התכנון חייב לגעת גם בדרכי הגעה, אבל גם בהעמסת הציוד. יש דגשים מאוד ברורים לגבי העמסת משקלים על משאית כבדה. כל משאית שעולה על הכביש חשופה לסכנות טבעיות שאין דרך להילחם בהם (כמו נהגים לא ערניים). מעבר לכך, המכשולים הנוספים יכולים להיות חוסר איזון של העמסת הציוד. משרד התחבורה קובע בדיוק איך לייצב את המשקלים במשאית כאשר הדגש העיקרי הוא לפרוס את המשקל באופן שווה לכל רוחב המשאית. כאשר צד אחד הוא בעל משקל רחב יותר, כאשר הציוד נמצא בחלק קדמי וכד', אנחנו יוצרים חוסר איזון. 

מהו ציוד כבד?

עומסים כבדים הם עומסים שנמצאים מעל למגבלה החוקית המוסדרת לפי תנאי הכביש ולפי התנאים של משרד התחבורה. המשקלים עשויים להשתנות משנה לשנה ובהתאם לאזור בו אתם נמצאים. התקנות בחוק קובעות הסדרים לגבי גודל המטען:

  1. 2 וחצי מטר – רכב שמשקלו הכולל אינו עולה על 1,500 ק"ג
  2. 3 מטר – רכב שמשקלו הכולל אינו עולה על 3,500 ק"ג ונמצא מעל 1,500 ק"ג.
  3. 3.5 מטר – רכב שמשקלו הכולל אינו עולה על 8,000 ק"ג ונמצא מעל 3,500 ק"ג
  4. 4 מטר – רכב שמשקלו הכולל הינו מעל 8,000 ק"ג.

מפעיל ההובלות שיש לו רישיון מתאים כשיר להוביל כל דבר, החל מאביזרי בנייה ועד לציוד צבאי. מטענים כבדים דורשים נגררים לרוב ואף רכב מלווה. 

איך בוחרים חברת הובלה?

כאשר אנחנו מחפשים שירותי הובלת ציוד כבד יש מספר דגשים שנרצה לבחון:

  1. ניסיון – הדבר החשוב ביותר הוא ניסיון בהובלת ציוד כבד. נוכל על ידי סקירה קצרה לבדוק את החברה ברחבי האינטרנט ולוודא האם לאותה חברה יש את הניסיון הנדרש כדי לבצע את המלאכה. הניסיון הוא קריטי פה מכיוון שמדובר על הציוד האישי שלנו שסביר להניח שערכו הוא אלפי שקלים ומעלה. חברה ללא ניסיון עשויה לגרום לנזקים ואף לתביעות. 
  2. ביטוח – אנחנו לא רוצים להתפשר על איכות החברה, אבל עדיין גם אם מדובר על חברה מנוסה אנחנו לא נרצה לפסוח על ביטוח מתאים. הביטוח הוא חוזה הנחתם בין שני הצדדים והוא כולל ביטוח בגין נזקים לרכוש שלנו. יש לקרוא את החוזה היטב ומומלץ גם להיעזר בעורך דין כאשר מדובר על הובלות של ציוד יקר. הביטוח כולל ביטוח בגין נזקים, החל מפיצוי חלקי ועד לפיצוי מלא. כמו כן, הביטוח יכול לכלול מקרים של איחור, טעויות אנוש וכל נזק שעשוי להיגרם עקב הובלה לא מוסדרת.
  3. זמינות – הזמינות של החברה היא קריטית. אם אתם עובדים בפעם הראשונה מול חברה אתם צריכים לקבוע איתה מספר ימים מראש, רצוי גם מספר שבועות מראש. שירותי הובלת ציוד כבד דורשים הכנה מוקדמת ולמעט מקרים חריגים, כמעט ולא ניתן לבצע את המלאכה מהיום להיום. על בעל המקצוע לבחון את הציוד ולהתאים את סוג המשאית בהתאם לגודל התכולה. כמו כן, בעל המקצוע צריך לבחון איזה ציוד הוא צריך להביא עימו.
  4. עמידה בפני אתגרים – המטרה היא שהחברה תבצע את המלאכה, לא משנה עד כמה העבודה מורכבת. מורכבות של הובלות יכולות לנבוע מחוסר גישה למקום (מקום צפוף בעיר) ועד לאי יכולת להוריד את הציוד דרך מעלית. במקרים כאלה החברה צריכה להגיע עם פתרון. חשוב לציין, החברה צריכה לדעת את כל המורכבויות שיש בהובלה כדי שלאחר מכן לא תבקש החברה תוספת תשלום במעמד ההובלה. 
  5. מחיר – נרצה לבחור בחברה שמציעה לנו מחירים הוגנים. אנחנו לא ממליצים לבחור בחברות שהכותרות שלהן הן תחת "הובלות ציוד כבד בזול". גם אם כן, יש לבחון לעומק למה המחיר זול, האם זה אומר שאין ביטוח? האם החברה עובדת לפי ק"מ או פרויקט? שירותי הובלת ציוד כבד הם שירותים מורכבים ולכן, ללא ניסיון ומוניטין חיובי לא נרצה להסתמך על כותרות מפתות. 

כמה עולה שירותי הובלת ציוד כבד?

המחיר עשוי להשתנות מקצה לקצה בהתאם לסיטואציה הנוכחית. יש משתנים רבים שעשויים להשפיע על המחיר ולכן, נקיטת מחיר מדויק יכולה להטעות. המחירים יכולים להתחיל מכ-200 ש"ח ולהגיע לאלפי שקלים, לעיתים אף יותר. הדרך הנכונה ביותר לקבל מחיר מדויק היא על ידי השוואת מחירים ובדיקה בין החברות המובילות. נמליץ לבצע סינון של חברות ללא מוניטין חיובי או ביקורות. 

ציינו בפני החברה את סוג הציוד הנדרש להובלה, אם יש לכם משקלים ומידות זה יעזור. כמו כן, יש לציין האם הציוד נכנס במעלית, האם אנחנו נדרשים להביא מנוף או במה ומהו התאריך והשעה בו אתם צריכים לבצע את ההובלה. 

Exit mobile version