Site icon א.מ.י שירותי חילוץ וגרירה

רכב נכבה באמצע נסיעה

נקיטת צעדים כשהרכב אינו מניע

כאשר רכב נכבה באמצע נסיעה זה יכול להעיד על תקלות רבות. חשוב לעזור במקום בטוח עם הרכב כדי לא להפריע לתנועה.
ברגע בו רכב נכבה באמצע נסיעה אתם צריכים מייד להתקשר לבעל מקצוע אשר יגיע עד אליכם כדי לבחון את התקלה ולתקן אותה. במקרים אחרים כאשר מדובר על תקלה מורכבת יותר עדיף לכם להיעזר בשירותי גרירה, למרות שאפשר לשלב בין השניים. לפניכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מה לעשות כאשר רכב נכבה באמצע נסיעה.

רכב נכבה באמצע נסיעה – סיבות

לפניכם מספר סיבות לכך שהרכב שלכם לא מניע, חלק מהסיבות לא מחייבות אתכם להזמין בעל מקצוע.

דלק – לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בשגרה היומיומית שאנחנו שוכחים לשים לב לפרטים הקטנים. הרכב נכבה לא באמצע הדרך ואתם עצבניים ומתוסכלים, מחכים לבעל מקצוע כי אתם כבר מאחרים לפגישה. אבל אם שניה תנשמו עמוק ותפתחו את העיניים יכול להיות שהתקלה היא מאוד מינורית. שימו לב האם מיכל הדלק שלכם ריק, יכול להיות שהנורה דולקת או שבכלל חיישן הדלק לא עובד כראוי ובסופו של דבר כל התקלה הזאת יכולה להיפטר בכמה ליטרים של דלק דרך התחנה הקרובה.

משאבת דלק – כאשר נכנס גורם לא רצוי למיכל הדלק זה יכול לגרום לנו לסתימה. יש דרכים לפתור את הסתימה באופן זמני כאשר אנחנו נותנים גז ישר עם ההתנעה, אבל עדיף לפנות לבעל מקצוע כיוון שאותו גורם יחזור על עצמו ויכבה את הרכב שלנו באמצע הנסיעה.

חיישנים – הרכבים החדשים מלאים בחיישנים, זה טוב וגם רע. כאשר אחד החיישנים מפסיק לפעול או כאשר החיישן מעביר מידע לא נכון זה יכול לגרום לכך שהרכב יכבה את עצמו.

אלטרנטור – המטרה של האלטרנטור הוא להטעין את המערכת החשמלית ברכב, ברגע בו החלק הזה או כל אחד מהחלקים הקשורים אליו ניזוק זה יכול לגרום לרכב להכבות.

רדיאטור – כאשר הרכב מתכבה ייתכן ומדובר על חימום יתר של הרכב, זאת אומרת שמערכת הקירור ברכב שלכם לא עובדת כראוי. כאשר אתם רואים שממד החימום ברכב עולה עליכם לעצור לבד ולא לחכות לרכב שיכבה את עצמו. במקרה כזה אתם חייבים סיוע של בעל מקצוע.

בטיחות לפני הכל

אם קרה והרכב שלכם נכבה באמצע הנסיעה אתם חייבים לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי לשמור על עצמכם ועל עוברי האורח.
העבירו את הרכב לנתיב חירום או למקום אשר אינו מסכן את התנועה. שימו לב, עליכם להרים את ידית הבלם כדי לגרור את הרכב. תנו לרכב להתקרר טיפה, אל תפתחו את מכסה המנוע ותנסו לפתור את התקלה לבד במיוחד כאשר הרכב חם. נסו להניע בשנית את הרכב לאחר כ-20 דקות המתנה, אם הרכב מניע סעו למוסך הקרוב בנסיעה מתונה כאשר איתות החירום עובד. אם הרכב אינו מניע חכו לאיש מקצוע אשר יגיע עד אליכם.

מה הטיפול הנכון לכם?

יש לכם 2 אפשרויות, האחת היא להיעזר בשירותי דרכים או להזמין גרר שיגיע עד אליכם. סיוע של מוסך נייד או שירותי דרך הם בדרך כלל במקרי חירום כאשר אנחנו צריכים להמשיך בנסיעה. למרות שלפעמים מדובר על תקלה מינורית אשר לא באמת צריך להוציא כסף על גרר בשביל לפתור אותה. כאשר מגיעה ניידת שירות מטעם שירותי הדרך היא תדע לבחון את מורכבות התקלה והאם אתם נדרשים במוסך מקצועי.

כמה זה עולה לי?

בין אם מדובר על שירותי גרירה או שירותי דרך המחיר הממוצע עבור שירות זה נע בסביבות ה-200 ש"ח עד 400 ש"ח לא כולל החלפת חלקים ברכב. כמו כן, התעריפים משתנים כאשר מדובר על מקום רחוק או תעריף לילה, שבת וחג. פנו לבעל מקצוע כדי לקבל הצעת מחיר בהתאם לסוג הרכב שלכם ולמיקום בו אתם נמצאים.

Exit mobile version