Site icon א.מ.י שירותי חילוץ וגרירה

מכירת אוטו לפירוק: כמה שווים החלקים של הרכב הישן שלכם?

מכירת אוטו לפירוקאם המכונית שלכם כמעט הגיעה, או כבר הגיעה לסוף מחזור החיים שלה, יתכן שאתם תוהים מהן האפשרויות שלכם. אם הרכב תקין מבחינה טכנית, ניתן לבחור באפשרות מכירת אוטו לפירוק לסוחר או לקונה פרטי, בתהליך פשוט.

אבל אם לא, אולי עדיף למכור אותו בחלקים. במקרה זה, התהליך מתבצע עם פירוק הרכב ומכירת כל רכיב בנפרד. 

מיומנות טכנית

אם מעולם לא החלפתם שמן ברכב, לא החלפתם מסנן אוויר או מצתים, רוב הסיכויים הם שאינכם מוכנים לפרק מכונית בעצמכם. יחד עם זאת, אין פירוש הדבר שאינכם יכולים לפנות לשירות מקצועי של מכירת אוטו .

אם יש לכם אפס ידע מכני, אתם יכולים למכור את הרכב כיחידה שלמה למגרש גרוטאות, ואיש מקצוע בתחום יגרוט אותו עבור חלקים. עם הבנה בסיסית של האופן בו עובדת מכונית, אתם תמיד יכולים פשוט להסיר את החלקים הרווחיים ביותר ולמכור את השאר לגרוטאות.

הערכת שווי הרכב

אם אתם מעוניינים בתהליך מכירת אוטו לפירוק, אתם מבינים שהוא שווה יותר כאשר הוא נמכר בחלקים מאשר כיחידה שלמה. מומלץ לבקש מאיש מקצוע מומחה בתחום להעריך את שווי הרכב.

אם ערך הרכב נקבע בשווי מופחת מהשווי שקיוויתם לקבל, אז מכירת אוטו עשויה להיות מומלצת. יחד עם זאת, אם הרכב בן פחות מעשר שנים, כנראה שעדיף לנסות ולמכור אותו באופן פרטי.

כמה זמן נמשך תהליך מכירת אוטו לפירוק?

מכירת אוטו לפירוק היא תהליך שנמשך הרבה זמן. בהתאם לרמת המומחיות של איש המקצוע, התהליך עשוי להימשך שבועות או אפילו חודשים על מנת לפרק את הרכב במלואו. וזה לא הכול. מכירת כל חלק אחד אחד היא תהליך שלוקח אפילו יותר זמן, במיוחד אם הרכיבים אינם חיוניים.

אפשרות מהירה יותר, שעדיין תניב תשואה גבוהה יותר ממכירה למגרש גרוטאות, היא רישום רק החלקים שיש להם סיכוי גבוה יותר להימכר במהירות. אחרת, אם אתם מעוניינים להתחיל תהליך מהיר של מכירת אוטו למגרש גרוטאות, התהליך עשוי להסתיים בתוך פחות מיממה.

מכירת הרכב לסוחר או לקונה פרטי

אם אין לכם הרבה זמן, ואינכם יודעים לפרק את הרכב בעצמכם, אז מכירת אוטו לפירוק למגרש גרוטאות, פרטי או מסחרי, היא כנראה הבחירה הטובה ביותר שלכם. מגרשי גרוטאות הם מקומות נהדרים לרכבים גדולים כמו רכבי שטח, משאיות או טנדרים.

כי לאחר גריטת החלקים הרווחיים, המתכת הנותרת תומס לגרוטאות, לכן, ככל שהרכב גדול יותר, כך הוא שוקל יותר, כלומר, תקבלו יותר עבורו. לגבי מכירת אוטו לפירוק לקונה פרטי, כל עוד העסקה מתבצעת בכנות לגבי מצב המכונית, שהיא מיועדת רק לחלקים, אתם יכולים למצוא קונה. אחרת, אתם מסתכנים בסיכול העסקה מול קונים שמחפשים רכב במצב טוב יותר.

כמה כסף תקבלו על מכירת אוטו לפירוק?

המחיר על מכירת אוטו לפירוק משתנה ונע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים כאשר בדרך כלל הממוצע הוא בין 500-2,400 ש“ח. המחיר תלוי ביצרן של הרכב ובדגם של הרכב, במצב המכני של הרכב, האם הרכב מניע או לא מניע, מה מצב חלקי החילוף של הרכב אותם ניתן למכור ועד כמה הרכב ישן. כמובן שחשוב לבדוק את נושא המחיר לפני שמציעים  אותו למגרש פירוק רכבים. כדאי לפנות למגרש מקצועי, כזה שיש לו שם ומוניטין בתחום, לבקש המלצות ורק אז לנסות להתקדם עם התהליך. 

Exit mobile version