Site icon א.מ.י שירותי חילוץ וגרירה

חובבי טיולי קמפינג ואין לכם מקום ברכב לכל הציוד? כמה טיפים שיעזרו לכם

קרדיט תמונה:PIXABAY.

טיולים ברחבי הארץ הם דרך מצוינת להכיר את ישראל ולהיחשף לכל הנופים המופלאים של המדינה הקטנה אבל המיוחדת. טיולים משפחתיים הם גם זמן איכות מעולה והזדמנות מוצלחת לחזק את הלכידות והגיבוש. טיולי הקמפינג מעניקים חוויות רבות גם למבוגרים וגם לילדים, כולל כאלה שייזכרו לטובה גם כשהילדים יהפכו למבוגרים בעצמם וירצו לשכפל אותן. על-מנת לצאת מהשגרה לנקודות החן הפזורות בצפון, בדרום וגם במרכז בנוחות נדרש תכנון מקיף. במיוחד חשוב למצוא פתרון לסוגיית הציוד, ובעמוד זה תמצאו טיפים שיעזרו לכם.

לחבר לרכב נגרר

כשיוצאים לקמפינג יש צורך בציוד רב יחסית. באופן טבעי כל בני המשפחה רוצים שיהיה להם נוח גם מחוץ לבית, ולכן מביאים איתם מזרנים, שמיכות, כריות, מצעים ועוד פריטים. בנוסף ישנו האוהל המשפחתי ולפעמים גם יותר מאוהל אחד, פתרון הצללה, אוכל, ציוד להכנת האוכל, אמצעי תאורה וכל מי שהכין רשימה לקמפינג יודע היטב שהיא עוד ארוכה.

ניסיון להכניס את כל הנ"ל לרכב הוא כמעט בלתי אפשרי. הציוד החיוני יתפוס את כל המקום בתא המטען וגם חלק מתא הנוסעים, ויהפוך את הישיבה במכונית למאוד לא נוחה. עוד כדאי לזכור בהקשר זה שככל שתא המטען גדול יותר, כך תא הנוסעים מצטמצם, וכשהנסיעות ארוכות סביר להניח שיהיו תלונות (מוצדקות).

הפתרון היעיל ביותר הוא נגרר עם בלמים. התוספת הזו מאפשרת להעביר את כל הציוד אל הנגרר ולפנות מקום יקר במכונית עצמה. בזכות שפע המקום הפנוי בנגרר תוכלו לקחת אתכם כל מה שתרצו, בלי להתפשר ובלי לוותר על פריטים נחוצים, וכך להפיק מקסימום הנאה בכל פעם שתצאו לשטח – ומן הסתם גם תרצו לצאת לשטח הרבה יותר.

בחירת הנגרר מחייבת תשומת לב לכושר ההעמסה (כשהמטרה היא לסחוב את ציוד הקמפינג, אין צורך בכושר העמסה גבוה מאוד), לאיכות הצירים (על-מנת שהנגרר ימלא את ייעודו במשך שנים רבות) ולמידות הנגרר. כמו כן חובה לבחור וו גרירה שקיבל את האישורים הנדרשים.

טיפים נוספים לקמפינג המשפחתי

אחרי שמצטיידים בנגרר מתאים ונפתרת בעיית המקום הפנוי ברכב לכל הציוד, אפשר לתכנן את רשימת הציוד בלי מגבלות. מן הסתם אין טעם לקחת את כל הבית, חלק מחוויית הקמפינג היא השינוי לעומת המציאות היומיומית, אבל כן ישנם פריטים שלא כדאי לוותר עליהם.

דגש אחד הוא משחקים למשפחה ובפרט לילדים. האופציות רבות ומגוונות: כדורגל, כדורסל, מטקות, שש בש, משחקי קלפים, משחקי קופסה ועוד. רצוי לבחור משחקים שאין להם חלקים קטנים שעלולים ללכת לאיבוד בשטח, ועוד המלצה היא לשים כל משחק שיש בו פריטים רבים בשקית משלו כדי לשמור על הסדר.

עוד קטגוריה חשובה היא ציוד רפואי, בתקווה שלא יהיה צורך להשתמש בו אבל ליתר ביטחון. ערכת עזרה ראשונה שכוללת תחבושות, ציוד לחיטוי ראשוני, פלסטרים, כדורים נגד כאבים ו/או חום וגם משחת אלוורה שתמיד מחוללת פלאים תבטיח ראש שקט ומענה לכל צרה.

טיפ אחר הוא לגבי הבגדים: הוספת הנגרר מאפשרת לארוז בגדים ספייר, ובעיקר עבור הילדים שנוטים להתלכלך בזמן השהות בשטח ולכן רצוי שיהיו כמה שיותר אופציות להחלפה (וגם כדי למנוע עוגמת נפש רק בגלל שהחולצה האהובה נשארה בבית…)

משפחות שאוהבות לטייל באופניים יכולות לקחת איתן גם זוגות אופניים, כשבמקרה כזה חשוב לעגן את כלי הרכב הדו-גלגלי הכיפי באופן בטוח על הנגרר. פריט נוסף שעשוי לשדרג את החופשה המשפחתית הוא ערסל, ואולי אפילו שניים כדי שכל מי שרוצה להתערסל יוכל לעשות זאת. חופשה מהנה!

Exit mobile version