Site icon א.מ.י שירותי חילוץ וגרירה

גרר לציוד כבד גדול

גרר לציוד כבד גדוללפעמים כשאתם נוסעים על כבישי ישראל אתם נתקלים במשאיות ענק או סמיטריילים הנושאים על גבם ציוד כבד. זה יכול להיות ציוד צבאי כמו טנקים וכד' או ציוד המיועד לביצוע עבודות בניה, חפירה, תשתיות, הנפה וכד'. לעיתים הציוד הזה רק יצטרך להיות משונע ממקום למקום ולעיתים בשל העובדה כי הוא נתקע והיה צורך לחלצו, תראו אותו מועמס על גרר לציוד כבד גדול.

העמסה והסעת ציוד על גרר יכולה להתבצע גם על ציוד מכני קטן וקל הרבה יותר אבל כאשר ציוד מועמס על גרר לציוד כבד גדול הדבר בולט מאוד ואף מרשים. לא מדובר בעבודה פשוטה כלל ועיקר. הגודל, המשקלים, המורכבות של ההעמסה והגרירה ולא מעט פעמים תנאי השטח המאתגרים של אתרי העבודה או היכן שהציוד נתקע – מהווים משימה לא פשוטה כלל ועיקר. זו גם הסיבה שבכל הקשור להובלות גרר לציוד כבד גדול צריך להיעזר בשירותי חברה מקצועית עם אנשים מנוסים ומיומנים במלאכה זו ועם ציוד מתאים.

מדוע להשתמש בסיוע של גרר לציוד כבד גדול

כלי העבודה הכבדים מאוד, שלרוב מכונים צמ"ה, עדיין זקוקים לנוע ממקום למקום. זה יכולה להיות תנועה מהחניון שלהם אל אתר העבודה, ממיקום אחד למשנהו בתוך אתר הבניה, אם הוא גדול מאוד וכמובן חזרה לכור מחצבתם בסיום העבודה. לא מעט פעמים, כלים אלו, שיכולים להיות מסורבלים גם נתקעים בשטח ויש צורך לבצע פעולת חילוץ וגרירה שלהם. לצורך כך יש להשתמש בציוד מיוחד וייעודי, למשל גרר לציוד כבד גדול.

ומדוע בעצם ששופל או מכבש כביש או במת הרמה לא ייסעו בעצמם על הכביש וינועו ממקום למקום? הרי יש להם גלגלים. יש לכך כמובן כמה סיבות. הראשונה היא שבשל משקלם הרב, יכולות המהירות שלהם נמוכות מאוד ולפיכך הם אינם מתאימים לנסיעה על כביש ראשי. העובדה שהם ענקיים ומסורבלים גם יכולה ליצור מצבים בהם הם מעכבים את התנועה שסביבם. שלא לדבר על העובדה שהם מסכנים גם את הרכבים הנעים סביבם. דבר נוסף שמהווה הפרעה הוא המשקל שלהם שעלול לפגוע בתשתיות הכבישים, בייחוד כבישים ישנים ורעועים.

למען האמת, כאשר מדובר על כלים כבדים במיוחד הם חייבים להיות מועמסים על גר לציוד כבד גדול ולא כל גרר יכול להתאים ולא כל גרר מורשה לבצע עבודה כזו. ניסיון לכופף את השימוש בגרר מתאים עם זה מסיבות של חוסר בהמצאות גרר מתאים או ברצון לחסוך כסף, יביא בסופו לנזק כבד: גם עבור הציוד הכבד עצמו, גם עבור הגרר או כלי ההובלה שיתאמץ יתר על המידה וכמובן גם יביא לסיכון הסובבים, הנוסעים והעוברים בסביבה. 

כאמור, לא כל חברת הובלה או שירותי גרירה מחזיקה גרר לציוד כבד גדול או משאית המסוגלת להוביל ציוד שכזה. לא לכולם גם יש אנשים מיומנים ומקצועיים היודעים כיצד לבצע הובלה כזו. לכן לחברות אשר ברשותן ציוד מכני כבד וקיין לגביהן צורך לשנע או לבצע שירותי גרירה ממקום למקום, מומלץ לפנות רק לחברה מקצועית בתחום.

גרר לציוד כבד מאוד ולציוד חקלאי

כאשר אנו מדברים על שינוע, הובלה, חילוץ או גרירה של ציוד כבד מאוד אנו מדברים על מגוון די רחב של כלים. לרוב, כלים אלו מחולקים לשלושה מאפיינים עיקריים: כלים מכנים המיועדים למקצועות הבניה, כלי הסעות, וציוד מכני המיועד לחקלאות. ציוד מכני כבד לענף הבניה והתשתיות יכול להיות שופל, בולדוזר, מחפרונים, טרקטורים גדולים כקטנים, מכבשים, מלגזות, מנופים, במות הרמה ועוד ועוד כלים. ציוד הסעות והובלה יכול להיות משאיות, אוטובוסים, רכבי הסעה קטנים יותר ועוד רכבים שהיכולת לגרור אותם באמצעות גררים קטנים אינה מומלצת. כמו כן יש גם גרירה ושינוע של ציוד חקלאי גדול, כגון: עגלות ריסוס ודישון, קומביינים, טרקטורים ומחרשות, מכונות קטיף גדולות ועוד כלים חקלאיים ייחודיים.

בדרך כלל, לחלק מהציוד והכלים האלו אין פתרון שינוע וגרירה אצל הבעלים שלהם. לחלק מהציוד הקטן יותר למשל בובקאטים- יש פתרונות אצל בעלי המלאכה אבל כשמדובר בציוד כבד מאוד זה כבר סיפור אחר. לא תמיד כלכלי להחזיק צי של משאיות מיוחדות וגררים עבור כלים אלו. חברות ענקיות שלהם יש צי ענק- יתכן ויצטיידו עם גרר לציוד כבד גדול אבל רוב הקבלנים- לא יחזיקו בכזה. ולכן, כאשר הציוד הכבד נתקע או כאשר הם צריכים לשנע את הציוד הכבד מאתר לאתר ויש להעביר את הציוד דרך כבישים עירוניים ובטח ובטח בין עירוניים (כאשר אתרי העבודה מרוחקים ממקום משכנה הקבוע של החברה, הרי שהם ידרשו לשירותי גרר לציוד כבד גדול מקצועיים והתקשרות עם חברה מובילה שכזו תהיה מושלמת עבורם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה תפעולית.

גרר לציוד כבד גדול מחברה שירותית ויעילה

כבר עמדנו על כך שלא כל חברה מתאימה להיות חברה של שירותי גרירה של ציוד כבד או גדול. לחלקן אין בכלל את ציוד ההובלה והגרירה הנדרשים. אבל מעבר להחזקת הציוד עצמו, נדרשת חברה שכזו לכמה מאפיינים ייחודיים ובראשם שירותיות יוצאת דופן ואמינות.

תחת שירותיות נכנסת היכולת להעניק את השירות בזמן קצר ביותר, בכל זמן ובכל מקום. חשבו רגע על קבלן שמחפרון ענק שלו נתקע. כמה כסף הוא מספיד על עיכוב בעבודה. אם אין לחבר הגוררת או המובילה משאית תומכת או סמיטריילר זמינים או בקרבת מקום, הוא יכול ליצור עבור הפרויקט סדרת עיכובים קשה. למעשה, על חברה המעניקה שירותי גרירה, חילוץ וינוע ציוד כבד להיות זמינה 24 שעות, גם בשל העובדה כי התקלות אינן צפויות וגם בשל העובדה כי ברבים מן המקרים שינוע והובלת הציוד נעשית בשעות הלילה המאוחרות, בהן התנועה על הכבישים דלילה יותר. חשיבות נוספת יש ליכולת לעבוד בכל תנאי מזג אוויר. גם כשסוער (ואז מתרחשים רוב התקלות ואז תנאי השטח קשים ביותר לגרירה וחילוץ).

Exit mobile version